Thursday, August 26, 2010

มาสด้า2 ฟีเวอร์ยังแรงได้อีก By:Thunyaluk Seniwongs 

บริษัท มาสด้า เซลส์ (ประเทศไทย) จำกัด ประกาศความสำเร็จของรถมาสด้า2 สปอร์ตซิตี้คาร์น้องใหม่ที่เพิ่งส่งลงตลาดได้ไม่นาน ถึงวันนี้โกยยอดขายไปแล้วถึง 4,500 คัน กระแสความร้อนแรงของมาสด้า2 ใหม่ แรงฉุดไม่อยู่ เพราะมี พรีเซนเตอร์ขวัญใจวัยรุ่นอย่าง เป้ อารักษ์ อมรศุภศิริ ช่วยดันให้มาสด้า2 ใหม่ ติดลมบนเพียงชั่วข้ามคืน ยังคงมีลูกค้าจองรถเข้ามาอย่างต่อเนื่อง เป็นเหตุต้องเร่งขอยอดผลิตรถรุ่นนี้เพิ่มจากโรงงานออโต้อัลลายแอนซ์ขึ้นอีกถึง 2 เท่า คาดเดือนแห่งความรักนี้ส่งมอบให้ลูกค้าได้เกือบ 3,000 คัน ยืนยันส่งรถใหม่ได้แน่นอนซึ่งจะทำให้มาสด้าก้าวขึ้นเป็นผู้นำตลาดในเซ็กเม้นต์นี้ทันที



หลังจากที่ปล่อยให้มาสด้า2 ใหม่ รุ่นแฮ็ชแบ็ค 5 ประตู ออกมาทำให้ตลาดรถเก๋งเมืองไทยกลับมาคึกคักตั้งแต่ช่วงปลายปีที่ผ่านมา พร้อมกับโกยยอดขายไปแบบถล่มทลาย หลังการเปิดตัวเพียงแค่ 2 เดือนเศษ มียอดขายสูงกว่า 4,500 คัน และยังมีแบ็กออเดอร์อีกกว่า 2,500 คัน พร้อมบรรลุข้อตกลงในการเจรจากับทางโรงงานออโต้อัลลายแอนซ์ โดยการขอโควตาเพิ่มจากเดิมอีกถึง 2 เท่าตัว พร้อมอัดกิจกรรมต่างๆ ด้านการตลาดอย่างต่อเนื่องไปทั่วประเทศ ตอกย้ำภาพลักษณ์ความเป็น ซูม-ซูม ภายใต้ DNA ของยานยนต์สปอร์ตสายพันธุ์มาสด้า



จอห์น เรย์ กรรมการผู้จัดการ บริษัท มาสด้า เซลส์ (ประเทศไทย) จำกัด กล่าวว่า หลังจากที่เปิดตัวแนะนำรถยนต์นั่งสปอร์ตมาสด้า2 ใหม่ มีกระแสตอบรับมาเข้ามาอย่างต่อเนื่อง ประสบความสำเร็จเป็นอย่างดีในด้านยอดขาย และมีลูกค้าจองซื้อเข้ามาเป็นจำนวนมากเฉลี่ยวันละไม่ต่ำกว่า 100 คัน และเพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้าที่กำลังรอคอยเป็นเจ้าของ มาสด้าประสบความสำเร็จบรรลุข้อตกลงในการเจรจากับทางโรงงานออโต้อัลลายแอนซ์ จังหวัดระยอง เพื่อขอเพิ่มโควต้าในการผลิตรถมาสด้า2 ใหม่ ซึ่งนับเป็นข่าวดีทั้งกับลูกค้าและมาสด้า โดยภายในเดือนกุมภาพันธ์นี้ มาสด้าจะได้รับรถจำนวนมากถึง 3,000 คัน เพื่อให้ทันกับความต้องการ ซึ่งคาดว่าจะส่งมอบให้กับลูกค้าได้อย่างแน่นอน ทั้งนี้เพื่อให้ลูกค้าได้สัมผัสประสบการณ์ที่มีเอกลักษณ์เฉพาะตัวในแบบ ซูม-ซูม ดีไซน์สปอร์ตโฉบเฉี่ยว สมรรถนะ และคุณภาพของรถมาสด้าที่ลูกค้าทั่วโลกมั่นใจได้



สุรีทิพย์ ละอองทอง โฉมทองดี ผู้อำนวยการฝ่ายการตลาด บริษัท มาสด้า เซลส์ (ประเทศไทย) จำกัด กล่าวว่า สำหรับลูกค้าที่จองซื้อรถยนต์นั่งสปอร์มาสด้า2 ใหม่ มาก่อนหน้านี้ ทางมาสด้าจะสามารถส่งมอบให้กับลูกค้าได้ตามกำหนดภายในเดือนกุมภาพันธ์-มีนาคมนี้อย่างแน่นอน ซึ่งหลังจากนี้ ทางมาสด้าทยอยส่งมอบรถไปยังศูนย์บริการมาตรฐานมาสด้าที่มีอยู่ถึง 107 โชว์รูมทั่วประเทศ และพร้อมส่งมอบให้กับลูกค้าได้ทันที เนื่องจากเราได้เตรียมความพร้อมอย่างเต็มที่เพื่อตอบสนองความต้องการของลูกค้าให้จองซื้อและรับรถได้ทันที สำหรับการเร่งส่งมอบในเดือนกุมภาพันธ์นี้คาดว่า ยอดขายของมาสด้าจะก้าวขึ้นเป็นผู้นำในตลาดที่มีการแข่งขันอย่างดุเดือด



สำหรับการเปิดตัวของรถอีโคคาร์น่าจะมาช่วยเพิ่มสีสันให้กับตลาดรถยนต์นั่งของไทย และทำให้ลูกค้ามีทางเลือกเพิ่มมากขึ้น สำหรับมาสด้ามองว่า รถมาสด้า2 ใหม่ แทบจะไม่ได้รับผลกระทบ เนื่องจากมาสด้า2 ใหม่ เป็นรถที่มีรูปลักษณ์ความเป็นสปอร์ตโฉบเฉี่ยวโดนใจ อัดแน่นด้วยเทคโนโลยีใหม่ล่าสุด โดดเด่นทุกมุมมอง มาพร้อมสมรรถนะของเครื่องยนต์ที่ให้พลังแรงเต็มประสิทธิภาพ พร้อมระบบช่วงล่างอันเลื่องชื่อที่ให้การเกาะถนนเป็นเยี่ยม ให้ความสนุกเร้าใจการขับขี่ และที่สำคัญความโดดเด่นมีสไตล์เฉพาะตัวของมาสด้า2 ใหม่ คือ เหตุผลที่ลูกค้าเลือกเป็นเจ้าของ เพราะช่วยสะท้อนไลฟ์สไตล์ และตัวตนของลูกค้าได้อย่างชัดเจน นอกจากนี้ ลูกค้าที่จองซื้อไม่ต้องรอรถนานเนื่องจากมาสด้าเริ่มสายการผลิตและมีรถพร้อมส่งมอบให้กับลูกค้าในทันทีในทุกรุ่น

Mazda Sales (Thailand) Co. Ltd., is taking pride in the tremendous success of its newly-launched Mazda2 city car, which has already reaped up as much as 4,500 orders. With actor/singer “Pae” Arak Amornsupasiri taking on the role its presenter, the Mazda2 enjoys rising popularity with a continuous flow of orders being received. This has led to the request from Mazda Sales (Thailand) to the AutoAlliance Thailand (AAT) plant in Rayong to double production for this model, allowing almost 3,000 units to be delivered to customers in February. With Mazda2 cars being delivered to customers in a short period time, Mazda is set to become the B-segment leader in February.



The 5-door hatchback version of the Mazda2 was officially launched late last year and became the talk of the town, quickly collecting orders. After two and a half months, sales reached 4,500 units and there is a 2,500-unit back order, prompting Mazda Sales (Thailand) to request a doubling of its quota from AutoAlliance Thailand. Meanwhile various marketing activities will be held continuously around the country in order to promote the “Zoom-Zoom” qualities within Mazda’s sport DNA.

John Ray, managing director of Mazda Sales (Thailand), said, “After the launch of the Mazda2, we received strong market acceptance and were highly successful in sales, with an average of more than 100 customers placing orders every day. In order to cater to the high demand for Mazda2 cars, we have reached an agreement with the AutoAlliance Thailand plant to raise the production quota, which is great news for customers as well as for Mazda. In February Mazda will receive as many as 3,000 vehicles which will be delivered to customers, who will then experience Mazda’s “Zoom-Zoom” design language, performance and quality that is accepted around the world.”

Sureetip La-Ongthong Chomthongdee, marketing director of Mazda Sales (Thailand), said that customers who have placed orders will get their cars on schedule within the February-March period. “We are moving the cars to the 107 Mazda authorized showrooms countrywide so that they can be delivered to customers right away. We have been working hard in being able to deliver the cars in short time, and the large number of deliveries in February will put Mazda in the leading position within the highly-contested small passenger car market.”



Sureetip said that the scheduled entry of the Eco Car model from another manufacturer in March is expected to help stimulate the small passenger car market and offer consumers more choices. “However, the Mazda2 is hardly affected because of it comes with a highly sporty design, and is packed with the latest technologies along with a powerful engine and respectable suspension system offering excellent roadholding and driving enjoyment. Most importantly, the Mazda2’s unique styling is the main reason customers choose this car, since it helps reflect the owner’s lifestyle and character. In addtition, Mazda2 customers do not have to wait a long time to get their cars because Mazda is able to deliver every model to customers at once,” Sureetip said.

No comments:

Post a Comment